Z młodym kierowcą po doświadczenie

Trwa kampania „Nie (przy)dzwoń za kierownicą”. Dołącz do tych, którzy nie używają telefonu, gdy prowadzą auto

Już ponad miesiąc trwa ogólnopolska kampania społeczna „Nie (przy)dzwoń za kierownicą”, znana również w Internecie jako #BezKomórki. Akcja zwraca uwagę na niebezpieczeństwa, jakie płyną z rozmowy przez telefon podczas jazdy samochodem i przypomina, że co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem rozproszonej w ten sposób uwagi.

 

Bohaterem kampanii jest Tobiasz, dla którego korzystanie z telefonu podczas jazdy samochodem kończy się tragicznie. Ten silny przekaz skierowany został do wszystkich kierowców, aby zwrócili uwagę na fakt, że rozmowa przez telefon w czasie jazdy rzeczywiście dekoncentruje i stanowi zagrożenie zarówno dla nich, jak i pozostałych użytkowników ruchu drogowego.

 - Jestem przekonany, że kampania „Nie (przy)dzwoń za kierownicą” już przynosi i nadal będzie przynosiła wymierne efekty w postaci wzrostu świadomości wśród kierowców na temat niebezpieczeństwa związanego z korzystaniem z telefonu w czasie prowadzenia samochodu, a tym samym zmniejszenia liczby wypadków. Bo przecież na bezpieczeństwie, naszym i naszych bliskich, najbardziej nam zależy. Skala tej akcji jest tak szeroka, że z pewnością dotrze do bardzo wielu osób, a tym samym przełoży się na prawidłowe zachowania w czasie jazdy – mówi insp. Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji.

Zapraszamy na profil akcji na Facebooku (https://www.facebook.com/akcjabezkomorki?_rdr), na którym na bieżąco można śledzić porady oraz znaleźć informacje o konsekwencjach rozmów przez telefon w czasie jazdy.

W akcję #BezKomórki zaangażowani są Komenda Główna Policji, Ecologic.io, Grupa LOTOS, CorpoFlota, LeasePlan, Liberty Ubezpieczenia oraz Scanmed Multimedis.

Więcej informacji na temat założeń akcji oraz bazę materiałów multimedialnych można znaleźć tutaj: http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/111432,Kampania-spoleczna-quotNie-przydzwon-za-kierownicaquot.html