Region IPA Piekary Śląskie

IV Rajd Górski

CZWARTY RAJD GÓRSKI FUNKCJONARIUSZY KMP PIEKARY ŚLĄSKIE POD PATRONATEM IPA

To już kolejny rajd górski Regionu IPA Piekary Śląskie. Wyruszyliśmy w Tatry Wysokie w rejon Orlej Perci.

Góry zdobywał zespół w składzie:
mł.asp. Paweł Schodnik, asp. Tomasz Muskała oraz kolega Jerzy Miler (Telekomunikacja Polska SA) - nie zrzeszony w IPA ale nałogowy góromaniak.
W pierwszy dzień jesieni-23 września, około 18.00 zawitaliśmy do Kuźnic-1010 m. n.p.m. Następnego dnia pobudka, ruszamy o 5.30...

Opis trasy:
g.06.30.z Kuźnic do Czarnego Stawu Gąsienicowego 1622 m n.p.m. (2 h)
g.10.20. jesteśmy na przełęczy Zawrat – 2159 m npm
g.11.05. ruszamy na Orlą Perć, na Mały Kozi Wierch-2228 m. -następnie, przez Zmarzłą Przełęcz, Kozią Przełęcz, Kozie Czuby-2266 m. Kozią Przełęcz Wyżnią na Kozi Wierch-2291 m. (najwyższy szczyt Polski w całosci leżący w granicach kraju), potem przez Żleb Kulczyńskiego na Zadni Granat-2240 m., Pośredni Granat-2234 m. i Skrajny Granat-2225 m., który osiągamy o godz. 16.00. Dalej, szlakiem żółtym schodzimy przez Czarny Staw do schroniska Murowaniec, na 40 minutowy odpoczynek.
20.45. jesteśmy w Kuźnicach.

Wspaniała pogoda sprawiła, że wiele razy zatrzymywaliśmy się aby podziwiać niebosiężne góry w swoim królestwie. Zważywszy, że o tej porze roku dzień kończy się znacznie wcześniej, naszą przygodę z Orlą Percią zakończyliśmy na Skrajnym Granacie. Trasa "orlej" biegnie dalej przez Orlą Basztę i Buczynowe Turnie do przełęczy Krzyżne. Jednakże nieubłagany czas naglił i nie pozwolił nam dokończyć dwugodzinnej jeszcze wspinaczki granią. Zresztą, po odpoczynku w Murowańcu, do Kuźnic wracaliśmy przez Skupniów Upłaz oświetlając sobie szlak czołówkami.
Ech, będzie do czego wracać...